Obec Třebešice
Třebešiceu Čáslavi

Reklamace zkažené potraviny

3. Pojmenování (název) životní situace

Reklamace zkažené potraviny

4. Základní informace k životní situaci

Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb (dále jen "reklamace") včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit.

Právo reklamovat zboží má každý, kdo zjistil, že koupil zkaženou potravinu (nahnilou, plesnivou či jinak poškozenou).

Pokud máte zájem o posouzení jakosti a zdravotní nezávadnosti výrobku, lze takové posouzení provést pouze jako rozbor na vyžádání za finanční úhradu. Můžete využít jakoukoliv akreditovanou laboratoř , jejichž seznam naleznete na internetových stránkách Českého institutu pro akreditaci, o.p.s.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Reklamovat zakoupený (zkažený nebo poškozený) potravinářský výrobek může v České republice občan starší 18 let nebo zákonný zástupce, který může v této věci jednat za nezletilého spotřebitele.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

O reklamaci rozhoduje prodávající, přičemž kupující má právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího - buď výměnou věci nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit (tj. může požadovat vrácení peněz).

Nesouhlasí-li kupující se způsobem vyřízení reklamace, může se domáhat svých práv soudní cestou.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Schovejte si doklad o zakoupení výrobku, který následně předložte při reklamaci prodejci.

Prvně se obraťte na prodejce, pokud u něj neuspějete, žádejte nápravu u příslušného kontrolního orgánu, a to podle výrobku u:

  • Státní zemědělské a potravinářské inspekce - potraviny rostlinného původu nebo

  • Státní veterinární správy - potraviny živočišného původu.

Na kontrolní orgán se můžete obrátit buď osobně, písemně nebo telefonicky.

8. Na které instituci životní situaci řešit

  • Státní zemědělská a potravinářská inspekce, Květná 504/15, 603 00 Brno

  • Státní veterinární správa, Slezská 100/7, 120 00 Praha 2

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

S příslušným pracovníkem orgánu státní správy na výše uvedených adresách v pracovní době.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Předložte doklad o zakoupení výrobku.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.

Pokud se obrátíte na příslušný kontrolní orgán, budete do 30 dnů seznámeni s výsledkem kontroly.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Orgány ochrany veřejného zdraví (hygienické stanice), příp. Český institut pro akreditaci (ČIA), dále pak spotřebitelské organizace či příp. soud.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

V případě soudního sporu s výrobcem nebo obchodníkem musíte podat nezkreslené a pravdivé informace o okolnostech případu.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích, § 17

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce (pro spotřebitele) nejsou stanoveny.

Příslušný orgán dozoru uloží podnikateli, který poruší povinnosti, pokutu podle § 17 zákona o potravinách a tabákových výrobcích.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Podezření z onemocnění způsobeného požitím zdravotně závadné potraviny (Potraviny)

Jak se bránit proti nevyhovujícím potravinám v obchodní síti (Potraviny)

28. Popis byl naposledy aktualizován

20.06.2006

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Obecní úřad

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Svátek

Svátek má Adriana

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Mezinárodní den boje proti narkomanii
  • Mezinárodní den na podporu obětí mučení

Zítra má svátek Ladislav

Státní svátky a významné dny na zítřek:

  • Den politických vězňů
  • Světový den rybářství
  • Světový den sdělovacích prostředků
  • Světový den diabetiků

Aktuální počasí

dnes, neděle 26. 6. 2022
slabý déšť 27 °C 16 °C
pondělí 27. 6. jasno 32/18 °C
úterý 28. 6. slabý déšť 25/16 °C

Odkazy

www.khprace.cz

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 2
DNES: 82
TÝDEN: 1174
CELKEM: 577352

Partneři, svazky a projekty

Obec Třebešice

Kontakt

Třebešice 63, 286 01 Čáslav, Okres Kutná Hora
Telefon: +420 327 377 219, E-mail: obec@trebesice.cz
Datová schránka: k6cbg64

IČO: 00640298

Rezervace sportovního zázemí

Zřizovatelem a majitelem víceúčelového hřiště s umělou trávou JUTAgrass a sportovním zázemím, včetně společenské místnosti, je Obec Třebešice.

pro případnou rezervaci sportoviště můžete využít rezervační systém:

Rezervační systém 

hřiště